Blog

2020-04-01

Koronavirüs: İnsan ve İş Üzerindeki Etkileri 

COVID-19 salgını, dünyayı saran bir kriz olmaya devam ederken iş dünyası üzerinde çeşitli etkileri gün geçtikçe daha belirgin hale geliyor. İşletmeler finansal ve operasyonel zorlukların üstesinden gelirken, bir yandan da çalışanlarının, müşterilerinin ve tedarikçilerinin değişen ihtiyaçlarına hızla uyum sağlamaya çalışıyorlar.

Atılacak birkaç adımla yaşadığımız bu kriz koşullarında ve değişen şartlarda işletmelerin adapte olması kolaylaşıyor. Hepimizin deneyimlediği gibi koronavirüsün, iş ve insanlar üzerinde etkileri oluyor ve olmaya devam edecek. Şirketlerin kısa ve uzun vadeli etkilerini yönetebilmeleri için, nereden başlamanın ve nasıl aksiyon almanın faydalı olacağını sizler için inceledik.

 

Müşteriler Üzerindeki Etkisi: Müşteri hizmetlerini sürdürme

Koronavirüs sürecinde, işletmelerin müşterilerine kaliteli hizmet vermek için benzeri görülmemiş bir hızda hareket etmelerini gerektiriyor. Bu, iletişimin nasıl kullanıldığını, çalışanların ilgili müşteri deneyimlerini nasıl sağladığını, nerede çalıştıklarını ve iletişimdeki artışını desteklemek için dijital kanalların nasıl kullanılabileceğini yeniden değerlendirmek anlamına geliyor.

Yeni çalışma yöntemlerine geçiş yapabilen yöneticilerin, potansiyel gelir kaybını azaltırken, çalışan ve müşterileri ile aralarındaki güveni artırmasını sağlayacak. Böylece pandemi azaldığında, işlerini yeni bir büyüme trendi ile konumlandırmaya yardımcı olacağını öngörebiliyoruz.

 

Tedarik Zincirine Etkisi: Tedarik Zinciri Esnekliği

Koronavirüs salgını başladığından bu yana, tedarik zincirleri üzerindeki etkisi zaten açıktı. Virüs yayılmaya devam ederken yerel ve global tedarik zincirilerini hızla etkisi altına aldı. 

Tedarik zinciri, enfeksiyon riski taşıyanlara veya sağlık çalışanlarına hızlı ve güvenli bir şekilde malzeme ve hizmet sağlamada dikkat çekiyor. Diğer yandan, gıda ve temizlik ürünleri gibi temel ihtiyaçalar için ham madde tedariğinden tüketiciye varana kadar iş sürekliliğinin korunmasında kritik öneme sahiptir. 

Şirketler, ürün ve malzeme akışını sürdürürken, çalışanlarının, tedarik zinciri çalışanlarının ve faaliyet gösterdikleri daha geniş toplulukların sağlığını ve refahını koruma sorumluluğuna sahiptir. Bu nedenle, sürekli bir risk algılama, analiz, yapılandırma, yanıt ve operasyon döngüsü, sonuçları optimize etmeye ve riskleri azaltmaya yardımcı olacaktır.

 

Liderlik Üzerindeki Etkisi: İnsani Dayanıklılığı Sağlama

COVID-19 salgınının en büyük etkisi işgücü üzerine olduğunu görüyoruz. Bu nedenle işletmeler birincil sorumluluklarına odaklanarak yeni çalışma modellerine geçişi hızlı bir şekilde yönetirken insanları da gözetmek durumunda.

Bu kritik zamanda işletmelerin, yapılan değişiklikleri çalışanlarının güvenini kazanacak ve koruyacak şekilde görmeleri, bireylere, işgücüne ve topluma yönelik birer sorumluluk yaklaşımı sergiliyor. Açık bir plan paylaşmak ve kararların nasıl alındığını şeffaf bir şekilde göstermek bu süreçte önemli. Ayrıca, insanların değişen ihtiyaçlarını öngörerek tepki vermek yerine proaktif olarak yanıt verebilecek bir yaklaşım, güven aşılamak ve bu süreci kolay atlatmak için yardımcı olacaktır.

 

Çalışma Alanına Etkisi: Dijital Çalışma Alanları

Koronavirüsün, bir pandemiye dönüşmesi ile kendimizin ve çevremizdekilerin sağlığının korunması birinci öncelik haline geldi. Çalışanların sağlığı için uzaktan çalışma yöntemlerine geçişle beraber, geçişi yönetme ihtiyacı da doğmuş oldu. 

İşletmeler bu sürecin daha kolay yönetilmesini sağlamak için, dijital bir çalışma alanı oluşturabilir. Peki, bu nasıl olacak?

1. İnsanları Koruyun ve Güçlendirin: Çalışanlarınızın dijital araçlara uzaktan çalışabilmesi için çalışma alt yapınızı ayarlayarak, iş birliği ve güveni geliştirin. Fiziksel olarak yan yana olamayan ekiplerinizin iş birliğini ve moralini artıracaktır.

2. Müşterilerinizin İhtiyaçlarına Cevap Verin: Operasyonlarınızdaki şeffaflık, anlayış ve empati ile, güvenilir ilişkiler yaratacak etkileşimler kurun. Müşterilerinizin temel ihtiyaçlarına hizmet vermenizi ve değişen küresel ve yerel koşullara uyum sağlamanızı kolaylaştıracaktır.

3. İş Sürekliliği: Tedarikçi ilişkilerinin ve işletmeden işletmeye süreçlerin etkin bir şekilde desteklenmesini sağlayın. Yeni işbirliği ve karar alma yollarına uyum sağlamak için yeni iş süreçleri geliştirin.


Bu zorlu süreçte işletmelerin en temel öncelikleri arasında, çalışanlarını korumak, esnek tedarik zincirleri oluşturmak, çalışma alanı adaptasyonları ve müşterilerine hizmet vermek için yeni yollar oluşturmak yer alıyor. Sanal çalışma alanları ise kültür, teknoloji ve iletişim ile sağlanıyor. Tüm bunlar, iş sürekliliğini ve insanı korurken iletişimin ve değişimin önemine işaret ediyor. Sağlıkla kalın!
 

 

Benzer  Bloglar

Detaylı
Bilgi Al